Una incidència a l’estació de bombament de les Madrigueres obliga a derivar aigües residuals mar endins
Una avaria detectada aquest dimecres al vespre a l’estació de bombament número 1 de les Madrigueres ha obligat a activar l’emissari submarí d’emergència per gestionar part de les aigües residuals que habitualment es condueixen fins a la depuradora de Santa Oliva.
La incidència ha afectat el funcionament de les bombes encarregades d’impulsar les aigües residuals cap a la depuradora, fet que impedeix transportar la totalitat del cabal. Davant aquesta situació, s’ha posat en marxa el sistema d’emergència que permet derivar l’aigua sobrant a través d’una canonada submarina situada aproximadament a dos quilòmetres de la costa.
Segons ha explicat el Consell Comarcal del Baix Penedès, en cap moment s’han produït abocaments directes a la platja ni a la riera. Les aigües residuals són impulsades mar endins després d’un procés previ de retirada dels residus sòlids més voluminosos, com ara tovalloletes, plàstics i altres materials.
Els serveis tècnics treballen per reparar l’avaria i restablir el funcionament normal de la instal·lació tan aviat com sigui possible.
Tampoc ha calgut tancar la zona al bany, i tècnics de Protecció Civil han estat fent seguiment a la zona de la platja.