Més de 8.000 persones responen l’enquesta sobre l’ES-Alert a Tarragona, l’Ebre i el Penedès
Protecció civil assegura que “gran part de la població” ha rebut el missatge d’alerta enviat aquest dilluns a les 10 del matí, en el marc d’una prova al Camp de Tarragona, l’Ebre i el Penedès. El sistema ES-Alert s’ha tornat a testar per tal de “detectar possibles disfuncions i fer les millores que calguin”, ha explicat la directora general de Protecció Civil, Marta Cassany. Més de 8.000 persones ja havien respost l’enquesta que acompanya el missatge mitja hora després de l’enviament que serveix a la Generalitat per anar implementant millores. Una trentena de persones han trucat al 112 arran de la prova, una xifra que ha baixat notablement des de l’inici, quan entraven centenars de trucades cada cop que hi havia un simulacre. El sistema d’enviaments massius a telèfons mòbils permet una difusió massiva en un espai molt curt de temps. Es farà servir només en els casos d’emergència greu en què l’autoritat de Protecció Civil hagi determinat que cal donar instruccions a la població davant d’un confinament, un accident químic o unes inundacions, per posar alguns exemples.