La promesa que el poble de Santa Oliva va fer el 1854 i que manté 170 anys després
Des de fa 170 anys, els habitants de Santa Oliva veneren la Mare de Déu del Remei amb una sentida processó que transcorre entre el castell i el monestir. Es tracta del vot de poble, el compliment d’una prometença que els veïns van fer l’any 1854 després que la població sortís indemne d’una epidèmia de còlera que va assolar el país. Una processó que manté el mateix caràcter i els mateixos protocols que el segle XIX, esdevenint una de les més singulars de la comarca.